Інноваційна діяльність

  

ВИКОРИСТАННЯ   ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ  У  ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗДО «СОНЕЧКО» 2023 - 2024 Н.Р.

Назва та суть інноваційної технології, методики або ідеї, автор

Колектив або особа, яка апробує або адаптує дану технологію

Суть технології

Очікувані результати

Дистанційні технології, валеологія

Остапчук Г.О.

Забезпечують доставку дітям основного обсягу матеріалу, інтерактивна взаємодія дітей і вихователів у процесі навчання.

Цілісний системний підхід з проблеми надання дітям знань про основи здоров՚я та безпеку життєдіяльності, їх розвиток і виховання.

Інтеграція валеологічних знань в систему освітньої роботи з дошкільниками.

 

Нова математика

     (блоки Дьєнеша)

   Юршина А.П.

Діяльність дитини повинна бути вільною та самостійною. Індивідуалізація розвитку дошкільників реалізується через взаємодію з матеріалами, з урахуванням права вибору дітей, природних потреб та вікових особливостей.

Розвиток креативності, творчих та сенсорних здібностей дошкільників

Спадщина 

В.О. Сухомлинского

   Баглаєва Н.В.

Педагогіка В.Сухомлинського - це педагогіка серця, дитиноцентризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення навчально-виховного процесу до природи конкретної дитини. Основні норми моральної вихованості для дітей ґрунтуються на творчому використанні багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей і є складовою частиною його цілісної педагогічної системи

Соціально – моральний розвиток дошкільників, виховання їхньої свідомості на засадах гуманізму, розвиток емпатії.

 

Елементи арт-терапевтичних технологій (казкотерапія, кольоротерапія, ІЗО-терапія, музикотерапія, )

 Собко Н.Д.

Терещенко О.Д.

Використання казки та кольору  в процесі психологічної, педагогічної і виховної роботи з метою зняття неадекватного емоційного проявлення. Розвиток творчих, художніх здібностей дітей, абстрактно – логічного мислення, навичок спілкування.

Корекція емоційної сфери дітей з особливими потребами.

Сенсорний, інтелектуальний, творчий розвиток дітей, розвиток колірного сприйняття навколишнього світу, збагачення мови.

Основи мнемотехніки, використання коректурних таблиць

Фурманова В.В

Система  методів і прийомів, що забезпечують ефективне запам’ятовування, збереження і відтворення інформації.

Розвиток образного мислення, емоційної пам’яті та уяви дошкільників.

Кольорові палички

( Дж. Кюізенер)

  Клименко К.А.

Розвивають уяву , просторове сприймання, дрібну моторику. Є наочним інструментом для математичних обчислень, можуть доповнити кожну з методик.

Формують уявлення що таке число і цифра, довжина і ширина, сума і різниця, натуральний ряд чисел і склад числа

 

Екологічне виховання

 

Лопата С.Д.

 

Через сучасні методи і прийоми з екологічного виховання дошкільнят ( екологічні проекти. стежини, ігри,  експериментально  - пошукову діяльність, хвилинки-милування, розв՚язання проблемних ситуацій) формувати екологічну свідомість кожної дитини.

 

Виховання любові, чуйності, доброзичливого ставлення до природи , уміння спостерігати і відчувати її красу, відповідати за свої вчинки по відношенню до природи.

 

Театр фізичного розвитку та оздоровлення  (М. Єфименка)

 

Шманенко         Д.В.

 

Проведення фізкультурних занять в ігровій формі. Форма фізичної активності дітей – горизонтальний пластичний балет (« пластик –шоу»),що поєднує музичність, хореографічність, естетичність дійства. Ігрова взаємодія з дітьми реалізується в рамках ігрової теми як великої тематичної гри, що триває протягом одного чи кількох занять.

 

Рухова активність та гартувальні процедури приносять користь здоров ՚ю дошкільників.

 

ОБЖД (Л.В.Яковенко)

 

Старинець В.П.

 

Оволодіння  дитиною, починаючи із молодшого дошкільного віку , необхідними знаннями , вміннями та навичками  із ОБЖД.

 

Сформувати у дітей уміння: утримуватись від спокуси, стримувати цікавість, сумніватись, аналізувати, відмовлятись.

 

Тренінг 
«Інноваційні технології в дошкільному закладі»

Мета. Налаштування педагогів на постійний пошук креагивного в навчально -виховному процесі.

Завдання. Розширення, поповнення знань педагогів щодо педагогічних інновацій, які можуть бути використані в практичній роботі з дошкільнятами; підвищення компетентності педагогів у спілкуванні, розвиток вербальних і невербальних способів спілкування, осмислення взаємодії з позиції партнерства; розвиток здатності до ігрової поведінки, актуалізація конструктивних засобів взаємодії.

Матеріал. Символічні зернята, кросворд,  тест

Хід тренінгу

Ведуча. Доброго дня, шановні колеги! Я рада вас всіх вітати на сьогоднішньому тренінговому занятті. Для цього вам потрібне бажання працювати та хороший
настрій. Пропоную девізом нашої роботи взяти слова Конфуція: «Скажіть мені — і я забуду, покажіть — і я запам'ятаю, дайте можливість обговорити — і я зрозумію, дайте можливість навчити — і я прийду до досконалості».

Ведуча. Пропоную вам написати очікування від сьогоднішньої роботи на символічних «зернятах», якими «засіємо педагогічне поле». Бо за словами В.О. Сухомлинського «...щоб отримати результату педагогічній роботі, необхідно маги зерна знань, зерна професійної майстерності». Наприкінці роботи, шановні колеги, ми побачимо, чи «проросли посіяні зерна», чи мала наша сьогоднішня робота позитивний результат.

Правила роботи.

Вправа «Самопрезентація»

Мета: налаштувати учасників на роботу, допомогти розкрити свої особистісні якості, створити умови для ефективної співпраці.

Ведуча. Існує багато видів професійної діяльності, що стосуються людини, але є се­ред них професія педагога, яка безпосередньо впливає на долю. Ось чому ця професія повинна бути не лише діяльністю, але й покликанням. Зараз кожному з вас необхідно назвати своє ім'я та продовжи­ти такі фрази:

—Я обрала професію вихователя, тому що...

— Якби я не стала вихователем, я б обрала професію...

— Якості, які я найбільше ціную в людях...

Бесіда ведучого з педагогами.

Ведуча. Крім країн, позначених на географічних картах, є велика, густо населена Країна Дитинства, звідки тече могутня ріка людського життя. Дорослі — це діти, які виросли, і відрізняються вони від дітей тим, що у дитинстві є право на маленький ризик, чого дорослим інколи так бракує. Напевно, не настане той час, коли ми зможемо сказати собі: ми знаємо все про дитину. І тому нам залишається уважно спостерігати за життям і розвитком дітей, і чим більше будемо вдивлятися в їхні очі, вислуховувати їх, тим більше зрозуміємо їх.

Розуміти дитину — це велике педагогічне мистецтво «...Там, де немає цього мистецтва, немає і не може бути виховання», — зауважував В.О. Сухомлинський. Прагнення йти в ногу з часом, налаштовує педагогів на постійний пошук нового. Проте не завжди це нове є кращим за стале, звичне.

Запитання бесіди (поділити присутніх на 4 групи)

—                 Як на вашу думку, чи є питання інноваційних технологій  на сьогоднішній день актуальним?

—                 Як ви можете оцінити свій рівень знань з питання інноваційних технологій?

—                 Що таке новація? Відмінність новації від інновації? (новація – це щось нове, інновація – це зміни всередині системи, педаг. інновації – нововведення в педагогічній системі, що поліпшують розвиток і результати освітнього процесу).

—             Чи впроваджуєте ви педагогічні інновації в практику роботи з дошкільнятами?

 Ведуча. Зараз я пропоную вам поділитися своїм досвідом роботи з використання сучасних інноваційних технологій у роботі з дітьми. Давайте назвемо ще сучасні інноваційні технології, які можна використовувати у роботі з дітьми дошкільного віку. Вводити нове слід поступово і обережно, і тільки переконавшись в його користі, всебічно і прискіпливо перевіривши, думати про наступні кроки.

Створення асоціативного ряду до поняття «інновація».

Завдання: створити асоціативний ряд, у який би входили поняття, які переплітаються зданим процесом. Наприклад:

ІННОВАЦІЯ

 І — індивідуалізація;

Н— наслідування;

Н — новація;

О — оновлення;

В — впровадження;

А — апробація;

Ц — цінність;

 І — інформація;

Я — особистісно-зорієнтована модель виховання.

 Педагогічна гра «Лото».

Правила гри. Педагогам необхідно уважно прослухати розшифровку педагогічних термінів, закривши картонками на таблиці педагогічні поняття, які відносяться до розшифровки.

(У кожного учасника— індивідуальні картонки, якими закриваються клітинки карточки).

 Врахування індивідуальності кожної дитини як вияв її психологічної організації, визнання своєрідності, унікальності (індивідуалізація).

Б) Введення чогось нового (впровадження).

 Ухвала, офційне схвалення, затвердження чого-небудь після випробування, перевірки (апробація).

Г) Впровадження в практику роботи новацій, інновацій (оновлення).

Д) Відомості про які-небудь події, чиюсь діяльність, повідомлення про щось (інформація).

Е) Освітній процес, який максимально сприяє формуванню цілісної особистості, заснований на засадах глибокої поваги до особистості вихованця, врахування особливостей індивідуального розвитку (особистісно-зорієнтована модель виховання)

Розв'язання педагогічного кросворда «Інноваційні види занять» По горизонталі:

1) Заняття складається з декількох взаємопов'язаних між собою частин, які підпорядковуються єдиній меті, доповнюють одна одну, складають єдине ціле. (Комплексне)

Заняття частіше за все проводиться в ігровій формі, характеризується тим, що виконання дитиною або дорослим будь-яких дій підпорядковане визначеному сюжету. (Сюжетне)

По вертикалі:

3)  Заняття складається з декількох частин, майже не пов'язаних між собою. (Комбіноване)

4)Заняття базується на основі комбінованого, коли вихователь приділяє увагу якомусь питанню, тобто робиться акцент на одному виді діяльності. (Домінантне)

5)  Заняття підпорядковане певній темі та одній меті. (Тематичне)

Ведуча. Тест «ГОТОВНІСТЬ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»

Інструкція: якщо ви згодні з висловлю­ванням, вам це підходить — поставте від­повідь «так». Якщо ви не згодні, вам це не підходить — поставте «ні».

У мене часто з'являється бажання біль­ше знати про себе.

Я вважаю, що не маю потреби в чомусь змінюватися.

Я впевнений у своїх силах.

Я вірю: заплановане мною — здійс­ниться.

У мене немає бажання знати свої плюси та мінуси.

У моїх планах найчастіше сподіваюся на удачу, ніж на себе.

Я хочу краще та ефективніше працю­вати, застосовуючи нові технології.

Я вмію примусити себе змінюватися, коли це потрібно.

Мої невдачі частіше пов'язані з невмін­ням щось робити.

Я цікавлюся думкою інших про мої риси та здібності.

Мені важко самостійно застосовувати нове у своїй професійній діяльності, легше використовувати технології, перевірені ча­сом.

У будь-якій справі я не боюся невдач та помилок.

13. Мої здібності та вміння відповідають вимогам професії.

14. Обставини сильніші за мене, навіть якщо я дуже бажаю що-небудь змінити.

Хвилинка відпочинку.

Вправа «Портрет»

Ведучий. Шановні колеги! В.О. Сухомлинський стверджував, що «...добре, тепле слово педагога —  місток між всіма членами колективу».

Пропоную вам сказати слова вдячності колегам, які працювали з вами.

Нехай ваші зернятка проростуть у паростки творчості, неординарності, краси і гармонії. Використовуйте інноваційні технології в своїй роботі.

Інноваційні технології навчання та виховання в

дошкільному освітньому закладі

порадник для вихователів

З появою Державного стандарту дошкільної освіти в Україні, яким є  Базовий компонент  (оновлена редакція), розкривається інваріантна та варіативна частина змісту дошкільної освіти, яка надає широкі можливості для створення регіональних та авторських програм, впровадження  в практику роботи дошкільних навчальних закладів інноваційних педагогічних технологій.

Сьогодні багато що з минулого досвіду не відповідає потребам сучасного дошкільного закладу, як і суспільства в цілому. Тому для того, щоб освітня галузь продуктивно розвивалася, потрібні нові ідеї, нові технології навчання й виховання, керівництва закладом. Добре організована інноваційна діяльність завжди має характер наукового пошуку, прогностичне спрямування.

Слово «інновація» походить від латинського і в перекладі означає «оновлення, новинка, зміна». «Інновація - це нове явище в чому-небудь».

Основні види інноваційних технологійякі застосовуються у дошкільних закладах:
1. Здоров'езберігаючи технології: основною їх метою є створення умов для формування у вихованців уявлення про здоровий спосіб життя, про вміння надати собі і ближньому першу медичну допомогу, а також формування і розвиток знань, умінь і навичок, необхідних для підтримання власного здоров'я. Формами роботи є спортивні свята, фізкультхвилинки між заняттями, ранкова гімнастика, гімнастика для очей, дихальна гімнастика, пальчикова і динамічна гімнастика, релаксація, прогулянки не тільки на території дитячого саду, але і в лісопаркових зонах, спортивні ігри, загартовування, водні процедури.

2. Проектна діяльність: її сенс полягає у створенні проблемної діяльності, яка здійснюється дитиною спільно з педагогом. Знання, які дитина отримує в ході роботи над проектом, стають його особистим надбанням і міцно закріплюються у наявній системі знань про навколишній світ.
3. Розвиваючі технології: у традиційному навчанні дитині видається для вивчення вже готовий продукт, шаблон дії. При розвиваючому навчанні дитина самостійно повинна прийти до якої-небудь думки, вирішення проблеми в результаті аналізу своїх дій.
4. Корекційні технології: їх метою є зняття психоемоційного напруги дошкільнят. Види: казкотерапія, кольоротерапія, музична терапія, пісочна терапія, екотерапія, лялько терапія тощо.
5. Інформаційні технології: використання ІКТ на заняттях у  дошкільних закладах має ряд переваг перед традиційними формами організації занять. Комп'ютер привабливий для дітей, використання анімації, слайдових презентацій, фільмів дозволяє викликати активний пізнавальний інтерес у дітей до досліджуваним явищам. Способи візуальної підтримки матеріалу дозволяють домогтися тривалої концентрації уваги вихованців, а також одночасної дії відразу на кілька органів чуття дитини, що сприяє більш міцному закріпленню нових отриманих знань.

6. Пізнавально-дослідницька діяльність: основною метою є створення експериментальної діяльності, активним учасником якої виступає дитина. Безпосередню участь дитини в ході експерименту дозволяє йому на власні очі побачити процес і результати.
7. Особистісно-орієнтовані технології: мета цієї технології – створення демократичних партнерських гуманістичних відносин між дитиною та вихователем, а також забезпечення умов для розвитку особистості вихованців. При особистісно-орієнтованому підході особистість дитини ставиться в главу навчання.

 

Використання інтерактивних методів навчання.doc (36352)